sunnuntai 1. syyskuuta 2013

Mä rrrakastan syksyä!

Syksy on lempparivuodenaikojeni aatelistoa. Niin ihana. Paitsi tietysti ne inhat sateet (joiden takia jouduttiin tämänpäiväinen lenkkikin keskeyttämään, murh)muttamutta muuten. Oon kuivannut 6 uunipellillistä omenan viipaleita itselleni herkutteluun. Niitä tuli vaan alle 5 dl kuivina..  Ja iskä tietystikkin muisti kertoa minulle kuinka paljon menee sähköä tuollaisessa :DD.
Listasin muutaman mun mielestä kivan asian syksyssä.
  • Aamusin ulkona on kosteaa ja kylmää - niin kylmää että voi laittaa ihanan villapaidan (tai siis neulepaidan, villapaitaa en valitettavasti vielä omista). Minni ja Vilperikin saavat pian jo neuleet niskaansa!
  • Voi laittaa sniikkerit paahduttamatta jalkojansa. 
  • Pihan vaahteroiden lehdet valtaa kaunis ruska
  • Sienet ja marjat on hyviä.
  • Jaja pikkuhyötypuutarhani kypsyttää viimeisimmänkin sadon.

Eilen tungin ne omenat purkkiin ja ajattelin ottaa kuvan. Olohuoneen sohvapöydällä, koska keittiö oli.. khöm...omenapiirakan jäljiltä.




 Ja sitten kävin keittiössä. Kun tulin takaisin...


Hyppäsi siis pöydälle ja tökki kulhot nurin, omenapino levisi lattialle asti ja kani hyppäsi perässä.

 Miksi mulla on sellainen käsitys, että monet vihaavat syksyä?



 -Petra

2 kommenttia:

  1. Niin. Ei syksyssä mitään vikaa olisi jos ei sataisi ja jo sen jälkeen ei tulisi tuota kauhupakkaspalellutustalvea!

    mylifedoglife.blogspot.fi

    VastaaPoista
  2. Lunta sataa ja -20 astetta. Jos ajattelit postin hakea niin ei muuta kuin toppatakki päälle (ja toppikset jalkaan. Okei, mulla ei oo semmosii :DD)! Ei toi ehkä niin mukavalta kuulosta, mutta syksy on ihanaa kun päivät on kuiteskin aika lämpimiä :3

    VastaaPoista